Робота педагогів позашкільного навчального закладу з батьками

Вплив сім'ї на дитину унікальний, а багато в чому й незамінний. У родині особистість формується в природних умовах, вихователі тут - найближчі й найдорожчі для дитини люди, з якими вона постійно спілкується і яким повністю довіряє. У сім'ї не тільки задовольняються матеріальні, інтелектуальні й соціальні потреби дитини, а й закладаються основи вихованості особистості, її якості як майбутнього сім'янина, як члена суспільства.

Сучасна сім'я має стати головною ланкою у вихованні дитини , однак для цього їй необхідна психолого-педагогічна допомога. Значно впливає на виховання дітей взаємодія навчальних закладів і сім'ї, ефективність якої залежить від особливостей організації роботи з батьками .

Головні завдання роботи МЦЕНТУМ з сім’єю:

  • 1.Пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків.
  • 2.Організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома.
  • 3.Гуманізація змісту та форм роботи з сім'єю і взаємовідносин "педагоги - батьки".

Педагог повинен виступати об’єднувальною ланкою між навчальним закладом та сім'єю, сприяти підвищенню педагогічної культури батьків, особливо молодих. Добре організована взаємодія батьків і керівників гуртків дає помітні результати

Насамперед необхідно ознайомити батьків :

  • з концепцією розвитку закладу;
  • з програмами та змістом навчання дитини;
  • з формами та методами навчання та виховання.

Які питання краще обговорити з батьками гуртківців?

  • Виховання пізнавального інтересу до навколишнього світу.
  • Джерела розвитку мотивації до занять у гуртках.
  • Виявлення і розвиток здібностей дитини.
  • Психологічні особливості дітей різного віку.
  • Участь батьків у навчально-виховному процесі ПНЗ.

Що необхідно врахувати при плануванні діяльності ПНЗу роботі з батьками?

  • Склад сім’ї.
  • Рівень педагогічної компетентності батьків.
  • Характер взаємодії між педагогами і батьками, між батьками і дітьми, між педагогом і дитиною в гуртку.

Нетрадиційні форми роботи з батьківською громадськістю

  • 1. Педагогічний десант ( виступи педагогів з актуальних проблемвиховання дітей та гуртківців з концертними програмами напідприємствах, в організаціях, де працюють батьки).
  • 2. Дерево родоводу (зустріч поколінь, роздуми над проблемамиродинного виховання, звернення до народної педагогіки).
  • 3. У родинному колі (анкетування батьків, індивідуальна допомогародинам через консультації, практичний показ5зустрічі з лікарями,психологом, юристами).
  • 4. День добрих справ ( спільна діяльність педагогів, батьків і дітей).
  • 5. Вечір великої родини (участь беруть батьки, гуртківці, педагоги:організація відпочинку, ігри, концерт, виступи театру).
  • 6. Альбом - естафета "Як ми живемо" (досвід організації роботи здітьми в родині).
  • 7. Аукціон ідей родинної педагогіки.
  • 8. Дні довіри (у визначені дні педагоги, психолог ведуть прийомбатьків і консультують їх з проблем виховання).
  • 9. Родинні свята в гуртку.
  • 10. Дні відкритих дверей ( запрошення батьків на заняття дітей).

Десять головних заповідей для батьків

1.Не марнуйте часу дитини. У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Отже, подбайте, щоб життя дитини не було нудним, одноманітним, безрадісними. Створивши сприятливе середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку.

2. Формуйте самоповагу. Власний образ, закріплений свідомістю, є визначальним на роботі, при виборі друзів, у сім'ї. Висока самооцінка додає сміливості, вміння ризикувати. Діти повинні усвідомити, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих..

3. Навчіть дитину спілкуватися .Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички: щира любов до батьків, приязне ставлення до оточуючих, зовнішня привабливість (одяг, манери), можливість спостерігати правильне соціальне спілкування (поведінка батьків, педагогів), висока самооцінка, достатній запис слів, вміння підтримувати розмову.

4. Пильнуйте, щоб дитина не стала "телеманом". Сидіння перед телевізором гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отже, з часом у дитини можуть виникнути ускладнення під час спілкування. "Телемани" швидше реагують, але миттєва реакція, позбавлена осмислення, не завжди корисна.

5.Виховуйте відповідальність, порядність. Потрібно не лише пояснювати, що добре, а що - погано, але й закріплювати гарні навички, карати за негідні вчинки. За приклад має слугувати гідна поведінка батьків.

6.Навчити дитину шанувати сім'ю. Добрі стосунки, любов і повага в сім'ї виховують краще за будь-які лекції.

7.Подбайте про гарне оточення.Якщо ви живете на соціально-психологічному смітнику, дітям важко будевийти з нього, розповсюджуючи пахощі троянди. Оточення впливає на моральні орієнтири, поведінку дітей. Тому уважно придивіться, з ким дружать ваші діти, поцікавтесь репутацією школи, до якої вони ходять.

8. Будьте вимогливими.Діти з високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось краще за інших виховуються, як правило, в сім'ях, де до них ставлять високі вимоги. Але не будьте тиранами.

9. Привчайте дитину до праці.Певною мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Не слід надмірно оберігати своїх синів і дочок від труднощів. Нехай вони зрозуміють, що шлях до успіху вимагає певних зусиль.

10.Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.Нехай вони все перепробують, нехай вчаться на власних помилках, прагнуть робити щось для інших. Якнайбільше спілкуйтеся з дітьми.

Кiлькiсть переглядiв: 113

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.